Indhold
1. Generelle oplysninger
2. Betaling
3. Levering
4. Særlige vilkår
5. Fortrydelsesret
6. Returnering
7. Reklamationsret
8. Personoplysninger
9. Klageadgang
10. Standardfortrydelsesformular

§1. Generelle oplysninger
Designovation.dk ejes og drives af:
Studio 8 ApS
CVR : 36 56 40 32
Fabritius Allé 9
DK-2930 Klampenborg
kundeservice@designovation.dk
Telefon +45 71 74 71 51

§2. Betaling
I denne butik kan du bestille dine varer online og betale via:
· Dankort
· Visa/Dankort
· Mastercard

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra www.designovation.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt ved købet. Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med www.designovation.dk indgåes aftaler på dansk. Designovation.dk tager forbehold for prisændringer, tastefejl og udsolgte varer.
Derudover kan betalingen også ske via MobilePay og Apple Pay, eller som en delbetalingsaftale med Basisbank. Du kan læse mere om finansiering her.

§3. Levering
Hos Designovation sender vi varer under 30 kg med GLS Business Parcel. Du kan vælge forsendelse til GLS pakkeshop eller hjemmelevering, som leverer mellem kl. 8-16 i hverdagene.

Ved større eller skrøbelige varer, der ikke kan sendes med GLS, tilbyder vi at levere med pallekørsel. Pallekørsel er delt ind i tre prisgrupper, som ses nedenfor. Hvilken type forsendelse der er tilgængelig, findes på produktsiden og ved bestilling. Når din vare er klar til afsendelse, aftales der en dato for levering. Levering eller afsætning af varen vil ske på den aftalte hverdag og altid i tidsrummet kl. 8-16.

Pris ved pallekørsel:
Halvpalle - 295 kr. inkl. moms.
Helpalle - 395 inkl. moms.
Industripalle - 495 inkl. moms.

Ved bestilling af en lagervare, forventes ordrer at blive leveret inden for 5-7 hverdage, medmindre andet er skiltet på produktet. Er varerne i restordre eller forventes der længere leveringstid, vil du altid få besked herom. Vi forbeholder os retten til at sende din ordre samlet.

Ved afsendelse af din bestilling, vil du modtage en besked med pakkens oplysninger, og et Track & Trace nummer. Du vil ligeledes modtage en SMS, når din pakke er klar til afhentning.

Forsendelser til udlandet beregnes på tilbud.

§4. Særlige vilkår
Ved bestillingsvarer og polstrede produkter, tillader vi os at hæve halvdelen af købsbeløbet ved bestilling, og de sidste ved leveringen af varen.

§5. Fortrydelsesret
Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du:
a. Har modtaget din vare
b. Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c. Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal sendes til kundeservice@designvoation.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores online fortrydelsesformular.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

§6. Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for de fleste stole og større borde. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 350 DKK.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Blue Water Shipping
C/O Designovation Studio
Ventrupparken 8b Att. Logis
DK-2670 Greve
Denmark
Mrk.: Returforsendelse (ordrenummer)

Når du har informeret os omkring din fortrydelse, kan du sende din(e) vare(r) retur. Du kan købe en GLS returlabel her.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returbehandlingen kan tage op til 14 hverdage fra vi har modtaget din returforsendelse. For at fremskynde ekspeditionen, kan du benytte dig af vores fortrydelsesformular.

§7. Reklamationsret
Når du handler på www.designovation.dk, har du 24 måneders reklamationsret i overensstemmelse med købelovens regler, hvis der er noget galt med den købte vare. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Vær opmærksom på, at du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Blue Water Shipping
C/O Designovation Studio
Ventrupparken 8b Att. Logis
DK-2670 Greve
Denmark
Mrk.: Reklamation (ordrenummer)

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Brug gerne vores RMA skema. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

§8. Personoplysninger
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

· Navn
· Adresse
· Telefonnummer
· E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Studio 8 aps og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren for Studio 8 Aps har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på www.designovation.dk er Steffen Susgaard, CEO.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til www.designovation.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos studio 8 Aps har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Studio 8 Aps via e-mail info@designovation.dk.

§9. Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

§10. Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende). Du kan også udfylde fortrydelsesformularen online.

Til: Designovation
Fabritius Allé 9
2930 Klampenborg
Danmark
kundeservice@designovation.dk

Jeg/vi meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores købsaftale om følgende varer eller tjenesteydelser:

Bestilt den: Modtaget den:

Forbrugerens navn:
Forbrugerens adresse:
Forbrugerens underskrift: Dato:

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 29.07.2020